10 Aralık 2012 Pazartesi

Yeni yazılar yolda

Merhaba,

Üç haftadır yazmadım. Basit bir server ve client yazmaya çalışıyordum ama bu işler tahmin ettiğimden daha kapsamlıymış. Zaten geçen hafta da pek verimli çalışamadım. Ama sonuçları yarın yine GitHub'dan paylaşacağım.

Tabii digraph'ta olduğu gibi bununla ilgili de bir yazı yazacağım. Threadlerle ve server tasarımı hakkında bayağı bir şey görmüş oldum. Şimdi event handlerlar ve state machineler hakkında bir şeyler yapmayı düşünüyorum. Eğer bununla ilgili çalışmaya zaman bulursam amatör de olsa çok daha kapsamlı bir sunucu tasarımı yazı dizisi yazacağım. Notlarım var ama event handling ve multiplexing konularında elimde somut örnek yok. Kod yazmadan yazı yazmak istemiyorum.

Driver yazma ile ilgili iki yazım olacak. Onların da notları var, yazıya çevirmem gerekli. Bir de Gentoo altında sanal sunucu oluşturarak kernel test ortamı oluşturmayı anlatacağım. Xen 4.1'de bazı sorunlar çıkabiliyor çünkü. Xen 4.2'de sanırım yazıya filan gerek duymadan kolayca halledilebilecek bu işler, bakalım.

Özetle önümüzdeki iki hafta yeni yazılar gelecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder